vrijdag 18 november 2011

Clean and simpel: thank you...

Op de kerstbeurs in Kortrijk was ik heel erg benieuwd naar welke stempel men had gebruikt op een kaartje.  Ik vond de afbeelding echt heel mooi alleen bleek het helemaal geen stempel te zijn maar een techniek. Ik kon het dan ook niet laten om die techniek zelf even uit te proberen op een kaartje ...


Misschien ben je nu zelf ook wel benieuwd hoe je met wat distressinkt-water en een acrylblok aan de vierkantjes komt?  Nu heb ik zelf distressinkt ( Broken China - Dusty Concord) gebruikt maar je kan eigenlijk eender welke inkt op waterbasis gaan gebruiken, misschien zelf ook wel twee kleuren waterverf??
Op een craftsheet of een stuk plastiek wrijf je met de inktpads wat inkt naast elkaar.  Hier vernevel je met een minimister of waterspuitje een beetje water over.  Wrijf hierna je acrylblokje in de twee kleuren inkt en stempel op je papier.  Supersimpel met een een prachtig resultaat.  Het leuke van de techniek is dat je elke keer een andere "stempelafdruk" krijgt.  Hou er wel rekening mee dat het resultaat ook sterk afhangt van je papier.  Sommige papiersoorten zuigen het water met de inkt héél snel op waardoor je minder vlekkerige afbeeldingen kan krijgen.  Uitproberen is dus de boodschap. 
Nadien heb ik nog een vierkantje gestempeld op een appart stukje papier en daarbovenop heb ik met archival inkt het vogeltje gestempeld ( Inkadinkado97625 Birds Galore/Oiseaux à gogo).  Dit is op 3D foam gekleefd om het los te maken van de achtergrond.
Met colorbox is de tekst als laatste gestempeld.  Eén keer met zwart om het extra in de kijekr te zetten en hierover is een laagjePapier-Glass Finish (Folkart) aangebracht...



Dat flesje Glass Finish staat hier echt al jaaaaaaaaaren en werkt nog steeds perfect :-) super!  Ik verklap zelfs al even dat het gisteren ook op een ander kaartje is gebruikt.  Kleine sneak peak?



De afbeelding komt jullie zeker bekend voor, ik heb opnieuw vleugeltjes bewerkt alleen heeft het stempelafdrukje nu véél meer kleur gekregen...

Daphné...dikke dank je wel voor het doorgeven van de techniek.  Dit is er eentje die vast en zeker nog vaker zal gebruikt worden :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...